Google+ Deník Networkera: Mám svůj cíl, znám i cestu, ale jak udržet zaměření?

pondělí 16. června 2014

Mám svůj cíl, znám i cestu, ale jak udržet zaměření?

Od malička mi říkali, ať nedělám víc věcí najednou, ale soustředím se. Že vše jen rozdělám a nic 
nedokončím. Že mám koukat co dělám, když jsem něco tvořil a očima těkal po okolí… Jak tedy mám udržet své zaměření? Jak vytvořit ten správný focus?

Minule jsem psal o tom, že je dobré držet se svého cíle,nenechat se odradit od své cesty. Když už ale máme vytyčený cíl a začínáme přemýšlet, jak se k němu dostaneme, tak určitě správným nástrojem jsou tzv. Myšlenkové mapy  - o těch se rozepíši příště.

Pojďme se tedy podívat na to, jak pomoci svému přesvědčení a chuti zůstat na správné cestě. 

Tímto nástrojem může být Vision board, nástěnka vizí.

Určitě znáte pocit, kdy ráno vstáváte z postele, a nic se vám nechce… Venku je zataženo, prší a fouká vítr. Proč byste vlastně měli vylézat? Přece proto, že máte svůj cíl, za kterým jdete. A pokud již zvonil budík, je to jako výstřel ze startovací pistole při běžeckém závodu. Čas na nikoho nečeká. (O ranním vstávání článek určitě také napíši)

Víte ale co vidím já, když otevřu oči? 

Na stěně vedle sebe mám svůj vision board. Najdu na něm to své PROČ… Proč mám dnes opět vstát a jít něco dělat…

A co to ten vision board vlastně je?

Vision board je taková koláž. Vystříháte si obrázky a vystavíte je tak, aby byl mozek schopný to co nejvíce času vidět.  Zní to dětinsky, ale každý kdo vision board má, tak mi jistě potvrdí, že to je důvod, proč se ještě drží svého cíle. Každý den mozek vnímá obrázky jako větší a větší realitu a vymýšlí způsoby, jak toho dosáhnout. Obrázek je totiž silnější než tisíc slov. Mozek vnímá jako realitu to, co vidí.
A když máte svou nástěnku, tak se poprvé mozek dívá na svou vizi… Do teď to bylo pouze v hlavě. Může to být vysněný dům, vysněná dovolená… Cokoliv.

Nástěnka by se měla dotýkat všech aspektů života – Vztahy, Práce, Volný čas, Prosperita. Je dobré, když je hodně barevná, aby přilákala pozornost našeho vnímání. A také je dobré mít ji na místě, kde jí můžeme vídat nejčastěji, aby mozek mohl neustále podvědomě pracovat na vymýšlení cestiček a způsobů k dosažení cílů.

Na internetu najdete spousty obrázků různých vision boardů: http://goo.gl/p8OI71 Můžete se inspirovat.
Nepřemýšlejte, co byste tam dali za obrázky… Zkrátka vezměte do ruky časopisy, které máte doma a začněte listovat, jakmile vás obrázek osloví, vystřihněte si ho. Spatříte zajímavé heslo? Vystřihněte si ho… Máte nějaký specifický cíl? Např. novou motorku a o té se ve Vlastě nepíše? Tak si obrázek vytiskněte z internetu… Připravte si obrázky a začněte tvořit svůj vision board. Dejte každý den mozku možnost vidět své vize, dejte mu najíst. Potom se mu bude lépe přemýšlet J


Na závěr bych dnešní článek doplnil jedním krásným videem. Trvá 6 minut a já věřím, že těchto 6 minut dokáže ovlivnit všechny vaše další minuty v životě. Užijte si to!


Svými vision boardy se můžete pochlubit např. na mé Facebookové zdi: https://www.facebook.com/deniknetworkera?fref=ts

Žádné komentáře:

Okomentovat