Google+ Deník Networkera: Máte problém ráno vstát? Zkuste to jinak!

čtvrtek 19. června 2014

Máte problém ráno vstát? Zkuste to jinak!


Máte rádi když se vám u hlavy rozezní budík? Ještě k tomu, když je pondělní? Co to pro vás znamená? Jak se s tím vypořádáte? Nebo jste ranní ptáčata? Ať je to jakkoliv, slíbil jsem článek o ranním vstávání, tak tady je :)

Nebudu tady psát, že je fajn dát si jako budík oblíbenou písničku apod. To všichni víme :) Pojmu článek trošičku jinak :)

Od malička jsem nenáviděl spánek, přišlo mi, že prospat třetinu svého života je šílená ztráta času... 

To si sice myslím dodnes, ale také už vím, že tělo spánek potřebuje, aby mělo energii na další skvělý den.

Já osobně spím málo - snažím se dopřát tělu max. 6 hodin denně - to nejspíš vychází z mého vnitřního přesvědčení, že je to ztráta času... Nicméně je známá věc, že úspěšní lidé spí mnohdy ještě méně a představte si - žijí, vydělávají velké peníze, jezdí na dovolené a věnují se rodině... Všechno to dokáží i např. se čtyřmi hodinami spánku.

Důvod, který v tom vidím, je podle mě velmi jednoduchý... Milují svoji práci. Oni většinou už nemusí pracovat pro peníze... Pracují, protože je to naplňuje energií, kterou mnozí lidé hledají právě ve spánku. 

Pokud ale ještě nejsme ve fázi, kdy pracujeme jen pro potěšení, tak jsou určitě dobrým motivem proč ráno vstát naše vize, naše sny a naše cíle.

Vedle postele mám svůj Vision Board (více v článku zde) a pokaždé, když otevřu oči, tak ho vidím. Vidím tam vizualizaci svých největších snů. Vidím tam to své PROČ mám vstát. A mé tělo si velice rychle uvědomí, že pokud nevstanu, tak mé vize skončí v mlze. Když se ale vykopu z postele a pustím se do práce, tak budu každou minutou blíže vytčenému cíli. 

Budu teď parafrázovat svého mentora:

Když každý den ujdeme pár metrů, po roce zjistíme, kolik desítek kilometrů je za námi.

Ano, cesta může být zdánlivě nekonečná, ale když půjdeme po malých krůčcích, tak se k cíli dostaneme.

Nejde to ovšem bez toho, abychom ráno vstali a šli do akce.

Je tedy dobré vědět PROČ bych měl vstávat.

Samozřejmě i já mám někdy den blbec a nic se mi nechce... V takový den je možná opravdu lepší zůstat ležet a nic nedělat, abychom nic nezkazili. Ale musím říct, že takový den mám tak max. 2x - 3x za rok... Tento rok už mám jeden za sebou, vyburcoval mě k velkému rozhodnutí a jsem za něj rád. Více v článku zde.

Když budete mít dostatečně velké proč, tak najdete i smysl ve vstávání. Pokud nevíte, co vás motivuje, co vás nabíjí, přidejte si mě na Facebooku, Google+, napište mi email na pospichal.tom@gmail.com
Domluvme si Skype, či Hangout a můžeme si o tom popovídat :) Věřím, že najdeme vaše PROČ :)

Už jsem vám řekl kouzlo toho, jak překonat ranní nechuť ke vstávání. Nicméně, žijeme v technologické době a velkým pomocníkem nám jsou právě naše chytré telefony, tablety, apod. 

Nejsem Jablíčkář, takže nevím, jak je na tom s podobnými programy Apple (ani se mi to nechce hledat, Jablíčkáři si to zajisté najdou sami a můžou se poté podělit v komentářích) Jsem ale velký fanda Googlu a s tím je jednoznačně spojený Android.

Na Androidu je skvělá aplikace - Sleep as Androidhttps://play.google.com/store/apps/details?id=com.urbandroid.sleep

Je to nejchytřejší budík, který znám... Velký pomocník ranního vstávání...

Možná to zní jako reklama, ale není... Píši o té aplikaci prostě proto, že je boží a jsem z ní nadšený :)

A v čem je tak jedinečný?


Nastavíte si nejpozdější možnou dobu probuzení, poté také čas, kdy vás může probudit před tímto okamžikem a zapnete sledování spánku. 

Svůj telefon, nebo tablet máte celou noc položený vedle svého těla a on snímá fáze vašeho spánku. Kromě toho, že potom máte super statistiky o tom, jak kvalitně spíte, tak nejlepší je to právě v tom, že budík vám zazvoní v té chvíli, kdy je váš spánek nejslabší.

Nejhorší totiž je, když jsme ve fázi hlubokého spánku a začne zvonit budík, vytrhne nás ze snu apod. Potom jsme celý den jako přejetí... S aplikací Sleep as Android se vám to nestane. 

V praxi to funguje tak, že chci vstát nejpozději v půl osmé a nastavím si možnost buzení ve třiceti minutách předtím. Mobil snímá můj spánek a mezi sedmou a půl osmou ranní začne zvonit přesně ve chvíli, kdy je můj spánek nejjemnější. Pozná to tak, že už se začínáme převalovat, vrtět, jinak dýcháme apod.

Když zazvoní, opravdu nemám problém vstát.

A kdybych měl - tento inteligentní budík má ještě další řešení. Chytré buzení - tam je spousta funkcí jak ukončit budík - já používám Pořádně zatřes. Musím tak dlouho třást telefonem, než má síla třesení nevyskočí na 100% a až poté se budík vypne.

Můj kamarád je ale velký spáč a vyřešil to další možností vypnutí budíku. Je tam totiž možné nastavit si snímání QR, nebo čárového kódu. Vytiskl si kód, dal si ho na ledničku a každé ráno to pro něj znamená, že aby mu přestal budík zvonit, musí se zvednout a jít načíst kód z lednice.

Funkcí je opravdu spousta - dokonce umí snímat i vaše chrápání, případně na vás v noci mlaská. Umí nahrávat zvuky, takže pokud vám někdo říká, že mluvíte ze spaní a vy tomu nevěříte - můžete si to ověřit a poslechnout si, co vyprávíte.

Zkrátka určitě stojí za vyzkoušení - prvních 14 dní je zdarma, pak se dá aplikace koupit za 79 Kč. A já už bych s ničím jiným nevstával... Respektive, zatím jsem nic lepšího nepoznal.

Když už víme, jak vstávat, dopřejme si i krásný spánek. Já používám autogenní trénink, nicméně i na YouTube najdeme spoustu super relaxačních melodií pro kvalitnější spánek. Jedno takové video přikládám.

Užijte si to!


Žádné komentáře:

Okomentovat